Tuesday, May 27, 2014

Hari ni Syafi dah berusia 6bulan, alhamdulillah

ASOTV Baby Bullet Food Blender

Pagi2.... rai besday Syafi harini dgn puri labu, kurma ajwa (opah bwk dr madinah) & mangga manis (semalam Syafi nangis bila xdpt mangga masuk dlm mulut dia). Hari ni, bg sikit, utk rasaaa aje.


Pagi2, g kedai cari labu... beli separuh je harga RM2.85

Mula, ternampak abang kupas mangga. Teringat yg semalam Syafi nangis sbb dia tak dapat rasa buah ni dengan puas. Dapat nyonyot aje ehhehee... Sian dia tengok umi & abi makan depan2.

So, aku pun blend dulu mangga yg manis tu. Terus bg Syafi.
Wah, sukanya Syafi dapat rasa... makan dengan heppi sekali.

 <<sikit je mangga ni kasi Syafi rasa, mangga ni manis sangat>>
<<Texture puri mangga ni cam kasar2 sikit>>

Then, aku kupas kulit labu & rebus dalam pressure cooker.
Kejap je dah lembut. Senang & cepat. Tadi terbubuh air banyak.
Dalam 10minit jugak lah ambil masa...

<<< texture labu ni nampak lembut je kan>>

Dalam suam2 tu terus bg Syafi labu. Alhamdulillah, Syafi suka juga.
Makan pun laju jer. 5 minit lepas tu, dah mula slow hehheeee.
Aku assume dia dh kenyang. Yela, kalau aku makan labu mmg cepat kenyang.
Maybe Syafi pun camtu gak.

Tetiba aku teringat kurma ajwa yg Cik Wa bawa dari madinah.
Aku lah yg order tu ehehhee... 1 paket tu RM45, Cik Wa beli 1/2kg aje.

<<Kurma ni kena blend dgn air sikit baru lepas mesin nk buat keje>>>

Aku blend kurma ajwa dalam 5 biji aje. Wow!! Paling laju sekali Syafi makan.
Maybe kurma ni manis.

 Apa2pn say alhamdulillah

No comments:

Post a Comment